کپی رایت 95-97 حامی دادگستر ساعد.
تمامی حقوق محفوظ است.

9:00 - 18:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

26712426

تماس برای مشاوره رایگان

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
فهرست
 

تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات

خانه > تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات

تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات

صورتجلسه تغییرات در شرکت 

یک شرکت ممکن است در طول زمان تغییراتی داشته باشد و شما به عنوان صاحب و یا سرمایه گزار خواهان اعمال تغییراتی از جمله انتخاب مدیران  و بازرسین  و تغییر و تمدید  سمت آنان در شرکت  و کاهش سرمایه ، افزایش سرمایه ، ورود شریک جدید، خروج شریک  تغییر نام شرکت  و حتی تغییر و اصلاح برخی مواد  از اساسنامه  تغییر دهید.

 

تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات ، تغییر موضوع و نوع فعالیت شرکت

تغییر موضوع و نوع فعالیت شرکت و حتی الحاق یک موضوع جدید به شرکت ، تغییر در ادرس از یک شهر به شهر دیگر،  تغییر ادرس در یک شهر و انتخاب شخص صاحب حق امضاء در شرکت  و در نهایت هم بحث انحلال شرکت  درصورتی که شرکت به منظور و هدف خاصی تشکیل گردیده بوده و آن هدف و موضع پایان یافته و یا اینکه شرکاء  و سهامدارن تصمیم به خاتمه دادن به فعالیت خود نمایند باید صورتجلسه انحلال شرکت را تنظیم نمود ؛ کلیه صورتجلسات ذکر شده باید طی مراحل قانون به اداره ثبت شرکتها اعلام نمایند  تا تمامی این تغییرات باید بصورت قانونی  ثبت شود.

 

 

 راهنمای تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات

در ابتدای امر برای اعمال همچین تغییراتی شما باید یک جلسه طبق نوع شرکت و نوع تصمیمات  و همچنین اساسنامه شرکت  یا با اعضای هیئت مدیره یا با سرمایه گذاران  تشکیل شود   و صورتجلسه  با عنوان همان جلسه تنظیم نمود . صورتجلسات با عناوین : مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی عادی به طور فوقالعاده  یا مجمع  عمومی سالیانه و …..

ما هموراه در کنار شما هستیم موسسه حقوقی حامی دادگستر ساعد

بعد از تشکیل جلسه اگر همه اعضا و شرکا حضور داشتند که نام تمامی اعضا باید در صورتجلسه نوشته شود و میزان سهام و شهم الشرکه هر یک از اعضا و اگر مدیر عامل و یا اعضای هیت مدیره خارج از شرکاء باشند هم باید ذکر شود  و اگر بنا بر دلایلی یکی یا چند شریک در جلسه حضور نداشت و یا دسترسی به ایشان مقدور نبود؛ باید از طریق  ارسال دعوت نامه از طریق آگهی به صورتی که در اساسنامه ذکر شده  اقدام نمایند .

حال  موضوع  و بعد از آن هم تصمیماتی که در جلسه اتخاذ گردیده با جزییات نوشته شده و در انتها نیز باید به یکی از اعضای هئیت مدیره یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده شود که برای امضای دفاتر در ثبت شرکتها مراجعه نموده و پیش آگهی را تایید و امضا و پرداختهای قانونی را  انجام دهد.  

در پایان باید صورتجلسه تنظیمی ترجیحا در سربرگ شرکت نوشته شده (در سه نسخه ) و به امضای کلیه حاضرین در جلسه برسد .بعد از این نوبت به سامانه میرسد که باید به صفحه ثبت شرکتها مراجعه نمود و ایکون ثبت تغییرات را انتخاب کرد . و از طریق وارد کردن شناسه ملی و شماره ثبت شرکت وارد سامانه شد و به دقت تک تک مراحل را  تکمیل نمود .

دقت نمایید که شماره ملی و همچنین کد پستی واسامی اشخاص طبق شناسنامه و صحیح درج شود چه در صورت جلسه و چه در سامانه  ثبت شرکتها .در پایان دکمه تایید نهایی را در مرحله آخر کلیک کرده و رسید پذیرش را پرینت نموده و همراه مدارک که در صفحه آخر سامانه درج شده از طریق پاکت مخصوص تغییرات ثبت شرکتها و ارسال  پستی  به ثبت شرکتها .

مدارک برای تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات

  • لیست سهامدارن و مقدار سهم طبق روزنامه رسمی یا اخرین صورتجلسه کاهش یا افزایش و یا انتقال سرمایه
  • لیستی که مشخصات کامل اعضا و سمتشان در شرکت درج گردیده باشد
  • کپی کارت ملی و شناسنامه اعضا
  • در صورتی که برای اعمال تغییرات باید مجوزهای خاصی از سازمانهای مربوطه گرفته شود اصل همان مجوز
  • در صورت تغییر سرمایه گرفتن مفاصا حساب از اداره مالیات ( شرکتهای سهامی خاص)
  • برای تغییر ادرس تایید کد پستی از اداره پست
  • اسامی بازرسان در صورت انتخاب بازرس
  • در برخی مورد در انتخاب مدیران گواهی سوپیشینه
  • اگهی دعوت به مجمع ( در صورتی که هریک از اعضا غیب باشند )
  • اصل وکالتنامه  اگر به شخصی غیر از اعضای هیت مدیره یا شرکاء باشد

در صورتی که در مورد این مطلب هرگونه سوالی دارید ، وکلای موسسه حقوقی حامی دادگستر ساعد ، آماده ی پاسخگویی به شما هستند ، لطفا با ما تماس بگیرید.

در کمترین زمان پاسخگو شما هستیم موسسه حقوقی حامی دادگستر ساعد

آیا نیاز به کمک دارید؟

 

تماس با ما